Puno ( 9 ) - Reisverslag uit Puno, Peru van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Puno ( 9 ) - Reisverslag uit Puno, Peru van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Puno ( 9 )

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 September 2018 | Peru, Puno

Monique is weer mens onder de mensen, gelukkig, dank voor alle lieve reacties en appjes. Vannacht redelijk geslapen en vanochtend niet meer zo'n knallende hoofdpijn, we gaan de goede kant op. We waren samen vroeg wakker maar ja, gisteren lagen we er ook al om 20.45 in. Dus toch weer wat uurtjes gemaakt. Voordeel van vroeg wakker worden is dat je alles op je gemak kan doen en dat is hier op deze hoogte fijn want je kan niks snel doen. Je hartslag vliegt omhoog en je adem verkort. Een heerlijk warme douche deed al mijn spieren weer even goed, die voelde namelijk alsof ik een zware griep heb gehad. Als laatste klaagzang dan nog even vermelden dat Jeanne en ik regelmatig een bloedneus hebben maar ach, daar hebben we een rol pleepapier voor. Welke overigens hier geparfumeerd is.....tjonge wat een verwennerij voor de billetjes en de neusjes ( hihi ) Ons ontbijtje hebben we gehouden op een fruitbakje en een thee. Meer niet gezien het feit dat we weer de hoogte in gaan...hopelijk is mijn lijf nu gewend aan deze hoogte. Om 08.30 stappen we weer in het busje en halen de anderen op, die zaten allemaal ergens anders. Wij hadden toch wel het mooiste hotel, Mike en Petra hebben zo goed als 2 nachten niet geslapen daar er een bruiloft gevierd werd en daar doen ze hier 3 dagen over met veel lawaai dus. We halen ook nog t Engelse stel op en vervolgen onze weg weer terug door het reservaat met echt prachtige uitzichten, nu nog mooier als op de heenweg daar de zon nu mooi schijnt en er geen mist is. We gaan richting Puno wat ligt aan het Titicacameer. Dit fascinerende meer ligt op een hoogte van 4000 meter en is daarmee het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Het uitgestrekte meer is bezaaid met eilandjes waar we kennis gaan maken met oude indianenstammen en eeuwenoude tradities. Puno is een druk stadje met heel kleine straatjes. Het ligt vlakbij de grens met Bolivia. We nemen afscheid van Gina en Giovanni de chauffeur en de gidsmevrouw van de afgelopen dagen en komen bij ons hotel Buho. Net hotel met een hele ruime lichte kamer en een grote badkamer, ook een keer lekker. Hier zullen we 3 dagen blijven, althans onze spullen. Wij worden morgen opgehaald voor een bezoek aan de inheemse Uros-Indianen waar we ook een overnachting hebben. De dag erna hebben we dan hier onze laatste overnachting. We droppen onze spullen en gaan op zoek naar een restaurantje daar we niet meer hebben gegeten vandaag en ondertussen is het 16.00 uur. We wandelen door het stadje met veel winkeltjes met de meest prachtige kleden, kleding, frutseltjes etc. We moeten ons echt inhouden anders moeten we een koffer extra inchecken. Het is allemaal erg verleidelijk want de prijzen zijn zo laag ( voor nl begrippen dan ) alles is even kleurrijk en we houden daar zo van!! We zitten vlakbij een groot plein met ons hotel en we worden getrakteerd op een mooie optocht met muziek. Dit alles ter gelegenheid van het feit dat men hier kan studeren aan de universiteiten. Men wil er nog meer jongeren mee stimuleren om te gaan studeren. Onderwijs is moeilijk in Peru, de kinderen van de wat armere gezinnen en dat zijn er nogal wat in Peru, worden de straat op gestuurd door hun ouders om geld te verdienen ipv dat ze naar school gaan. Zolang alle toeristen geld blijven geven gaan ze ook niet naar school dus dat wordt ook afgeraden. Vandaag eens een kort verslagje van 2 weer blije eien. Super benieuwd naar morgen.

• 11 September 2018 - 05:08

Joyce:

Fijn dat t beter gaat :) leuke foto’s, mooi xx

• 11 September 2018 - 09:57

Ilona:

Prachtig om je verhalen weer te lezen en je foto's te zien.
    Doe je rustig aan met jezelf (je zult geen keuze hebben om het rustig aan te doen denk ik zo hihi)
    Geniet lekker samen.

Kusss van ons

• 13 September 2018 - 13:31

Marijke:

Wat ziet het er mooi uit allemaal
    Grappig die naam Titicacameer doet me denken aan Nieuw Zeeland daar zijn wij in een stadje geweest dat hete Titikaka