Arequipa - Chivay ( 07 ) - Reisverslag uit Nazca, Peru van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Arequipa - Chivay ( 07 ) - Reisverslag uit Nazca, Peru van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Arequipa - Chivay ( 07 )

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 September 2018 | Peru, Nazca

Vanmorgen nog maar een keer genoten van een heerlijk ontbijtje. Om 07.30 stond de bus klaar voor de 2-daagde excursie naar de Colca Canyon. We waren heel blij te zien dat we een klein busje hadden en er maar 2 andere mensen meegingen, een wat ouder Engels stel, waren we dus maar met 6 in een busje, lekker luxe. We vertrekken richting Chivay, hoofdstad van de provincie Caylloma. We rijden door prachtig landschap en we hebben een hele aardige gidsmevrouw Gina. Ze vertelt met passie en humor. Onderweg genieten we van prachtige uitzichten over de Miste, Chachani en de PichuPichu vulkanen. We stoppen regelmatig voor foto's en plas stops. We gaan voelen dat we de hoogte in gaan, er komt druk op je hoofd en je ademhaling gaat moeilijker. Ook druk op je blaas dus vaker plassen en veel blijven drinken. We drinken ons suf en plassen ons leeg. We komen aan bij het Nationaal Reservaat van Pampa Canahuas waar we regelmatig stoppen om de vele kameelachtige te fotograferen zoals oa de wilde vicunas, alpaca's, bekend om hun zachte wol waarvan wij er nu 4 stuks mee naar huis sjouwen. In de winkels zie je ook vaak staan, baby alpaca wol. Jeanne en ik dachten nog wat zielig als ze van die baby's al hun wol eraf scheren, maar gelukkig bleek dat te gaan om het zachtste stukje wol van de alpaca en daarmee ook het duurste stukje. Gelukkig maar..... We zitten nu op 3400 meter hoogte en rijden door langs Pata ( hoog ) Wasi ( huis ) we hebben nu wederom een prachtig uitzicht op de vulkanen maar nu vanaf de andere kant. Het landschap is werkelijk mooi. We gaan verder en klimmen tot 4500 meter en komen aan bij Tocra, een hoge vlakte waar veel trekvogels vliegen. Het hoogste punt is hier 4820 meter. Te voelen ook want ik wiebel op mijn benen en Jeanne loopt zelfs toch maar niet naar dat hoogste puntje voor die mooie foto dus dat zegt wel wat. Ik kom het busje niet uit anders kiep ik om zo voelt het. Wanneer we dichterbij Chivay komen hebben we uitzicht over de kleurrijke Colca vallei. Vervolgens brengt de rit ons naar la Casa de Mamayacchi, ons hotel. Als ik uitstap voel ik al dat het niet goed gaat, als we de koffers naar binnen hebben gesleept moeten we een formulier invullen en alle letters beginnen te dansen. Dit gaat niet goed. De lunch sla ik over en plof in mijn bed met een knallende hoofdpijn en misselijkheid. Jeanne houdt het nog redelijk en gaat iets kleins eten bij de lunch. Als ze klaar is probeer ik nog even een frisse neus te halen, zou kunnen helpen maar helaas en voor bij de receptie probeer ik nog internet te krijgen maar niks doet het bij mij dus zegt genoeg, terug naar bed. Jeanne drinkt nog een kopje thee en ploft ook in bed met foto huiswerk. Helaas is dit t minst leuke om te lezen maar helaas hoort het ook bij mijn reis. Mijn hoofd voelt alsof elk moment mijn hersens uit mijn oren kunnen spatten. Ik ga liggen maar dat werkt ook niet, mijn maag zegt wat anders en ben ik nog net op tijd bij de toilet. Wat een ellendig gevoel zeg, kan me niet herinneren me ooit zo gevoeld te hebben. Conclusie; hoogteziekte. Het is 18.30 en ik blijf in mijn bed liggen en verroer me niet, elke beweging met mijn hoofd doet zeer. De aspirine werkt nog niet echt. Elke lamp is teveel. Morgen moet ik helaas de grote condors voorbij laten gaan want dat gaat m niet worden. Proberen te slapen.


  • 09 September 2018 - 15:38

    Joyce:

    Beterschap

  • 09 September 2018 - 15:40

    Joyce:

    Tss.. was even vergeten dat ie geen emoticons pakt #klavertjevier ;) XX

  • 09 September 2018 - 17:56

    Carla:

    Neem vacature, cocablaadjes en bij farmacie speciale pillen tegen hoogteziekte.
    Beterschap

  • 12 September 2018 - 12:18

    Mary:

    Hoop dat het inmiddels beter met je gaat. Maar balen zeker. Hoogteziekte. Sterkte!!!

  • 13 September 2018 - 13:22

    Marijke:

    O wat rot heel veel beterschap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 24 Sept. 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 107056

Voorgaande reizen:

02 September 2018 - 21 September 2018

Peru

03 Juni 2018 - 23 Juni 2018

Ecuador & Galapagos Eilanden

24 September 2016 - 17 Oktober 2016

Uganda

19 Juni 2016 - 02 Juli 2016

Curaçao

27 September 2015 - 20 Oktober 2015

China-Nepal-Tibet

Landen bezocht: