Amsterdam-Lima ( 01 ) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Amsterdam-Lima ( 01 ) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Lima ( 01 )

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 September 2018 | Nederland, Amsterdam

Wat een rust toch op die A2 als je op zondagochtend om half 8 richting Schiphol rijdt.....alsof je over de weg kan zweven met al die lege banen. We zweven even door naar De Lucht, shell pomp met Starbucks koffie en scoren er even een heerlijke cappucino voor onderweg en zweven weer verder.

Vlak voor de Schiphol tunnel stroopt het een beetje op....er is een tunnel afgesloten, veel politie en marechaussee dus waarschijnlijk iets wat nog uit de tunnel moet komen! Hier is t wel al druk waardoor we ietsje later dan afgesproken aankomen maar alle tijd voor nog een bakkie met z'n 4-en voor we afscheid nemen voor de aankomende 3 weken. Schiphol is vol als altijd....maakt niet uit hoe laat je hier komt altijd hordes heen en weer lopende mensen....iedereen heeft haast, zo ziet t eruit. Johan wordt altijd blij van Schiphol, ik ben altijd blij als ik er weer weg ben. Helaas voor Johan en Lorenz moeten zij na de koffie gaan want we moeten naar de incheck. Dikke kus voor allebei en daar gaan Jeanne en ik weer voor 3 weken. Op naar nieuwe indrukken en avonturen.

Ook bij de incheck is t druk, het loopt redelijk door maar pfff, we zijn niet zo'n fan van hordes mensen die als schaapjes achter elkaar aan lopen tussen drangtouwen en je regelmatig een koffer tegen je benen voelt. Maar ach, gewoon blijven ademen en meepeddelen...uiteindelijk alles doorlopen en kunnen we plassen, grote verse jus d'orange scoren en nog ff wachten.

Gelukkig van tevoren goeie stoelen uitgezocht, althans gekocht, en hadden we heerlijk niemand voor ons en veel beenruimte, kunnen gaan staan en niemand tot last zijn is een luxe in de lucht. Vlucht ging goed, ja het is aardig

lang, bijna 12 uur maar oké, we hebben het weer overleefd. Naast ons zat een Franse mevrouw die echt geen woord Engels, laat staan NL sprak dus dat was lekker rustig...haha!

Het terug vliegen in de tijd blijft toch wel een ding hoor, 7 uur terug dus onze dag vandaag is weer 7 uur langer.

We kwamen aan in Lima om half 8 NL tijd dus 7 terug is dan lokale tijd half 1 in de middag. Na het ophalen van de koffers wat very smoothie ging, kwamen we in de aankomsthal waar wel 200 bordjes in de lucht hingen met de meest uiteenlopende namen erop!

Tja.....zoeken dus! Gelukkig niet zo lang

nodig gehad, onze chauffeur stond met een bordje " party Bosch" haha en

nog een stel party people erop en daaronder KRAS....dus dat kon niet missen. Nou Party Bosch en Co zijn gearriveerd! Nu wachten op de anderen. Deze mensen hebben dus dezelfde reis geboekt als wij en dan wordt je samen gevoegd. Oké...4 is te doen, 20 als in de vorige reis was wel

pittig.

Na een half uurtje waren we compleet en zaten de 4 party peoples achterin een busje op weg naar t hotel.

Ook hier is t weer 1 bende op straat met door elkaar rijdende auto's, tuktuks, scooters etc.

We maken een beetje kennis met elkaar, aardig stel, Mike en Petra.

Mike ( 63 )is ICT-er bij de opsporing van de politie en Petra ( 64 ) is verzorgende.

Dan hebben jullie een beetje beeld !

Het is druk op de weg en het duurt even voor we bij het hotel zijn. De moeheid begint ondertussen zijn intrek te nemen in ons lijf en hoofd waardoor het wat moeite kost om Toon van Kras goed te volgen. Toon heeft ons opgewacht om zijn verhaal te doen,

en dat doet hij zeer graag, over onze reis en de uit te delen vouchers. Toon is een aardige Hollander alhoewel hij er best wel Peruaans uitziet van middelbare leeftijd. Hij woont al 20 jaar in Peru. Tot in details, die ons best wel

een beetje ontgaan omdat t er heel

veel zijn, beschrijft hij de aankomende reis. Gelukkig hebben we daar meneer Mike die alles netjes opschrijft. Heel

goed Mikey.....je hebt voor de aankomende 3 weken een harem om een beetje voor te zorgen....haha!!

Eindelijk kunnen we naar de kamer, alles even aan de stekker, opfrissen en plat! Eerst nog ff wat dekens erbij want t is aardig fris! Niet meer gewend na al dat warme weer bij ons.

Wekkertje gezet en onze 1e dag kan beginnen morgen....08.30 worden we opgehaald en krijgen we een citytour door Lima.

• 04 September 2018 - 19:13

Mandy:

Have fun ladies!

• 04 September 2018 - 19:44

Elles:

Geniet ervan lieve Monique en Jeanne! En over drie weken veilig weer thuis graag ;-)