Relaxday in the Gorilla Lodge (16) - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Relaxday in the Gorilla Lodge (16) - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Relaxday in the Gorilla Lodge (16)

10 Oktober 2016 | Oeganda, Rwesirabo

Heeeeerlijk geen wekker, toch 7.00 uur wakker, lekker liggen lezen. Jeanne ging op haar gemak douchen en om 9.00 uur ontbijtje alleen voor ons 2 !
Bananen pancakes, geroosterd brood met jam, verse sapjes en vers fruit. We hebben genoten van de rust, onze groep is echt leuk maar ook intensief zo dik 2 weken 24/7 met elkaar optrekken. Even een momentje voor onszelf.
Frank heeft ons gisteren wel 10x gevraagd of we niet een activiteit wilde doen en kwam met diverse voorstellen, het duurde even om hem uit te leggen dat wij blij zijn met een dagje NIKS.
Cappuccino gemaakt met mijn eigen meegebrachte zakjes ( beter iets als niets ) en gevraagd of we het meubilair mochten verschuiven..... Buiten scheen namelijk een heerlijk zonnetje. Dat is dan weer een voordeel als je wat hoger zit, als de zon schijnt is t niet meteen zo benauwd maar heerlijk, als ie weggaat is t ook meteen koud.
De mensen die hier werken zijn echt superlief en willen je t liefst alles uit handen nemen.....het staat er al voordat je klaar bent met vragen. Dus 2 heerlijke stoelen met tafeltje stonden meteen buiten.....Jeanne en ik hebben zo zitten genieten, in de zon, koffietje erbij, paar uur zitten kletsen over de problemen van t leven nu de problemen van t leven er zelf even niet bij zijn....hahaha...nee hoor...over van alles en nog wat....!
We hoopten dat onze groep niet te lang hoefden te lopen door de modderbende....mooi weer hadden ze in ieder geval!
Rond een uur of 11.30 kwamen ze al terug....dus dat was snel, maar een uur hoeven lopen, wel door de modder en de riviertjes maar een uur bij de gorilla's mogen zijn en dan weer een uur terug. Zie je....lucky groep!!
Verhalen geluisterd, foto's gekeken en hoe mooi ze ook waren....we hadden geen spijt ! Onze relax ochtend hadden we niet willen missen.....
Na de lunch ben ik lekker uitgebreid gaan douchen met warm water, is hier altijd afwachten.....op ons balkonneke heeft Jeanne de reisverslagen van ons Mandy zitten lezen.....met een big smile! Ook zo moeten lachen om haar verhalen.....
Rond 17.00 uur hebben we nog even in t restaurant zitten internetten, lezen, theetje erbij, schaaltje warme popcorn..
Even met z'n allen besproken wat we gaan uitleggen voor onze Frank en dat gaan we dan morgenavond bij ons laatste gezamenlijke diner geven.
Morgen dus de laatste groepsdag van een hele leuke trip met z'n 6-en. Frank heeft wel 20x gezegd dat ie ons gaat missen....in t begin dachten wij dat zegt ie tegen elke groep maar we beginnen nu toch te denken dat ie t meent.....
Hij kijkt er zelfs bijna verdrietig bij....en onze Frank lacht altijd !!
Dick gaat zijn foto's in een dropbox gooien en versturen naar ons dus dat gaat nog een flink werk worden.....
Na t eten moesten we lang wachten op de rekening, morgen weer vroeg op en om 7 uur aanrijden naar onze laatste bestemming, gezamenlijke dan....
De rekening vragen gaat hier niet zo snel als in NL....alles gaat met de hand en met een rekenmachine op een ouderwets papiertje.....dus voor 3 kamers voor 3 dagen duurt wel ff.
Ondertussen kregen we de slappe lach natuurlijk weer eens om een scheet....
Maar ach....dag niet gelachen, dag niet geleefd!!
Lagen we net lekker in bed liep er ergens een bezopen vent ruzie te maken, waarschijnlijk eruit gezet door zijn vrouw....schreeuwen die man.....schelden....we konden niet verstaan wat ie zei maar hij hield maar niet op.....na een half uur was ie waarschijnlijk ergens buiten in slaap gevallen......
Wij ook....maar wel tegen een lekkere warme kruik!!

• 10 Oktober 2016 - 19:21

Marijke:

Wat een heerlijke reis Monique en Jeanne
    Net nog een keer alle verhalen achter elkaar zitten lezen
    Het is een mooi en spannend boek
    Gaat het alweer een beetje met de zere voetjes.

Rene vraagt of je zin en tijd hebt wat muntjes te verzamelen?

Verslag uit: Oeganda, Rwesirabo

AFRIKA, ook een land op mijn bucketlist, Uganda zou in eerste instantie niet mijn 1e keus zijn geweest maar omdat Mandy er vrijwilligerswerk gaat doen in een weeshuis Welcome Home Ministries Africa in Jinja wat ik overigens kei-stoer vind dat ze dat gaat doen, werd het bestemming Uganda.
Mandy vertrekt 29-09 en vliegt samen met Annemie en Alibert. Zij zijn experts in vliegen naar Uganda en experts in het weeshuis wat zij samen runnen met een Amerikaanse Mandy. Nu is het al "grote Mandy" en "kleine Mandy" Echter gaan zij veel langer en dat zou betekenen dat kleine Mandy alleen terug zou moeten vliegen en alleen 6 uur in een taxi moet zitten van Jinja naar Entebbe. Met alle bijgeloven van het plaatselijke man-volk vond ik dat niet zo'n best idee.
Daardoor ontstond mijn idee om haar te gaan ophalen.......
Dit gedeeld met mijn reismaatje Jeanne en die vond het meteen een geweldig idee en zo gezegd zo gedaan....we gaan samen. Super tof!!
Wij vertrekken de 24e en gaan een rondreis maken met Matoke Tours.
We eindigen 12-10 op het vliegveld waar de rest van de groep ( tot nu bestaat ons groepje uit 4 ) dus waarschijnlijk 2 mensen terug vliegen naar Amsterdam en wij nog een transfer hebben naar Jinja.
Daar blijven we nog een dag of 4 en vertrekken dan zaterdagavond laat weer richting Amsterdam.
Het was even een geregel om alle vliegtickets bij elkaar in te plannen maar het is gelukt.
We kijken ernaar uit en zijn al met aftellen begonnen...........