Hitte - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Hitte - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Hitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Juni 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Dat snorkelen was toch wat lastiger dan gedacht, tja....ben en blijf een steenbok, liefst met 2 voetjes op de grond. Echter mijn watermannetje denkt daar anders over. Gelukkig hebben we een duikdagje besproken en kan ie as zondag de hele dag downunder. Goed smeren hier met die wind en hitte. Je weet het en toch gebeurt het, verbrand op mijn schouders. Johan heeft er niet zoveel last van, zijn huid is al voorgebruind met Philips.
Het is wel even wennen aan de hitte, we zweten ons lek hier.
Jan thiel baai is een leuke baai met wat hotels en voornamelijk restaurantjes aan en op het strand. Strand is aangelegd.
Eten en drinken kan je goed maar je hebt wel een dikke portemonnee nodig welke dan snel dunner wordt.
Ook de plaatselijke AH weet er weg mee. Erg duur eiland.

Gisteren zijn we met de bus naar Willemstad geweest. Het oogt wat vervallen allemaal.....de brug is leuk om te zien, die gaat dus in zijn geheel open, als naar de zijkant telkens als er een paar bootjes door willen. Als je er op staat en je loopt niet snel genoeg door, toch een aardig eindje, dan gaat ie gewoon open en moet je wachten tot ie weer terugdraait. Kan allemaal hier.......
De gekleurde huisjes had ik spectaculairder verwacht, het ziet er allemaal zo vervallen uit. De stad zelf is wel aardig met wat terrasjes. De winkels hebben het zwaar in deze tijd, geen hoogtij hier met als gevolg dat je meteen wordt belaagd als je er 1 binnenstapt.
We hebben lekker rond gesjouwd, wat gegeten en gedronken en de bus weer terug genomen.
Duik in het zwembad, douchen en rond 7 uur lekker gegeten hier op de Moreno......life entertainment en wokken as much as you can..... Dat was maar 2x voor mij, vol. Johan redde 3 x.

Vandaag hebben we lekker geluierd en zijn we om half 12 even met de shuttle bus naar de grote supermarkt gereden. Die zou goedkoper zijn maar dat viel tegen, ook prijzig en de lokale bevolking hoopt telkens op fooien, een keer niet erg maar bij alles wil men een fooi.....en we hebben al zoveel gefooid...
Boodschappen weer in de koelkast en naar het zwembad, last van een lekke koppakking.
Thuis is het benauwd weer met regen...... Beter hier dan maar met die lekke koppakking.
Johan gaat koken....mmmmm.....