Shigatse - Reisverslag uit Chhetrapati, Nepal van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Shigatse - Reisverslag uit Chhetrapati, Nepal van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Shigatse

10 Oktober 2015 | Nepal, Chhetrapati

En weer een dagje verder, time flies! We zitten nu over de helft, vandaag vrijdag 09-10. Vanochtend stond het Tashi Lunpo Klooster op het programma daarna rijden we weer terug naar Lhasa, ons favoriete hotelletje voor nog een overnachting en ontbijtje voordat we gaan vliegen naar Nepal.
Dit klooster is gebouwd in 1447 en steeds uitgebreid. Hier heeft de 1e Dalai Lama geleefd. Het meest indrukwekkende beeld in dit klooster is van de Future Buddha, 26 meter hoog en 275 kg solid gold. Men heeft er 4 jaar over gedaan! Wat wij het allermooist vonden waren de originele tekeningen - schilderingen op de gigantisch hoge muren, ook hier helaas geen foto's! Hier waren veel afzonderlijke tempels met ieder een eigen beeld en betekenis. Tempel of the light, tempel of the protection, tempel of the future.....echt heel mooi met schitterende kleuren! Buiten was men de riolering aan het renoveren, dat was nodig uhm.....stinkende heilige monnikenpies liep over de keien.....bleh !!
Al met al waren dit wel 1 van de mooiste buddha's die we gezien hebben. Daarna was t in de bus lunchen en door naar Lhasa!
Wij verheugden ons al op lekkere broccoli, rijst, frietjes en wortelsap! Wederom lange reis, niet zozeer de km maar de slingerweg en de controles. Rond 17.00 gearriveerd. Koffer in de kamer ( nu 1 kamer opgeschoven ) en hup naar Dunya !! Heerlijk gegeten, Sanne en Martijn ( broer en zus samen op reis ) kwamen nog even gezellig bij ons zitten. Na het eten nog even een wandeling gemaakt, gedouched en in bed met een boek...... Morgen vliegen we naar Kathmandu! We hebben er allemaal zin in.....