Sakya & Shegar - Reisverslag uit Baiba, China van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Sakya & Shegar - Reisverslag uit Baiba, China van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Sakya & Shegar

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Oktober 2015 | China, Baiba

Ontbeten en back on track. Erg koud nog deze ochtend maar de zon schijnt en het is nog vroeg. Onderweg veel controles waardoor de km niet echt opschieten. Eigenlijk niet zo heel erg, wel lekker zo door een mooi landschap gereden te worden. Langs de weg wordt al hard gewerkt, balen hooi op kleine karretjes, overstekend vee. Mooi om te zien dat al het vee, van yak tot koe, geiten en honden een goed leven hebben, ze worden met respect behandeld en hebben alle ruimte om te leven, gewoon buiten! Als deze mensen in Europa zouden komen zouden ze niet snappen hoe respectloos wij met ons vee omgaan!
Paar stoppen gemaakt, schijnbaar hebben ze hier ook een soort van trajectcontrole en moet er op de snelheid gelet worden, veel 10 min stopjes met alleen maar vieze wc's. Voorraad toiletpapier nemen we steeds mee vanuit de hotels en zijn zeer welkom!
Laatste stop voor lunch op 4700 om 14.30 uur. Foto's gemaakt en weer door, lunch in Sakya, luxe restaurant met een zeer goeie wifi, paar foto's doorgekregen! Dat gebeurt niet vaak! Daarna nog 2,5 uur verder rijden en weer een paar lekkere haarspeldbochten verder werden we getrakteerd op een prachtig uitzicht op 5040 hoogte, hoogste topje en ook wel te voelen! Daarna nog een uurtje en onderweg nog even gestopt voor foto's van de mount everest, prachtig uitzicht! Eenmaal in het hotel Shegar waren we kapot, eten hadden we geen zin meer in, late lunch en wat misselijk. Thee gedronken en morgen om half 10 vertrek naar Rombuk ( mount everest )

• 07 Oktober 2015 - 12:28

Carla:

Hoi Monique, leuk om jullie ervaringen te lezen. Ben wel blij dat jullie het nu wat meer naar de zin hebben. Bij de eerste verslagen dacht ik: waar zijn ze aan begonnen :). Geniet ze nog maar lekker!

• 07 Oktober 2015 - 21:07

Elles Renet:

Ha Monique,

Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt en gezien, heel erg gaaf! En vooral erg leuk jullie ervaringen vanuit NL te volgen. Geniet van deze bijzondere reis!

Liefs Elles

• 08 Oktober 2015 - 17:36

Monique Bosch:

Mo, ik heb net je verslagen voorgelezen aan Twan. Hij had veel herkenning bij de kloosters (veel over gelezen en van de Tibetanen vernomen). Hij vond je verslag heel mooi. Ik ook maar toen je vertelde over die NEP wc's kreeg ik gewoon kippenvel ..... Brrrr dat zou een nachtmerrie zijn!
    Geniet van alles want het is inderdaad een unieke ervaring!

• 08 Oktober 2015 - 17:36

Monique Bosch: