Amsterdam - Entebbe (1) - Reisverslag uit Gaba, Congo, Democratische Republiek v van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Amsterdam - Entebbe (1) - Reisverslag uit Gaba, Congo, Democratische Republiek v van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Entebbe (1)

01 Januari 1970 | Congo, Democratische Republiek v, Gaba

En daar gaan we weer, na weer eens kofferstress en opschieten en " zijn we niks vergeten " voor dochterlief alles klaargelegd van de malariapillen tot de ehbo en van de Deet tot de opkikkers! Gisteravond dikke kussen aan de kids, goeie reis mam, oppassen mam....love you en dagdan. 06.15 uur, check, check dubbelcheck.....op naar Schiphol. Neem mezelf elk jaar voor om nu eens relaxed weg te gaan maar dan zijn er altijd weer van die omstandigheden om je heen die ervoor zorgen dat dat weer eens niet gaat lukken.....pffff. That's life, gewoon doorademen en in het NU zijn. Hoe dan ook, 07.45 uur, we zijn op Schiphol aangekomen, koffertje gedumpt.... En was mijn koffer toch nog maar 20.2 kilo. Goed gedaan van mij.....23 toegestaan. Jeanne had er maar 18....Jeanne is masterinpakker....... Ontbijtje gedaan met z'n 4- en, allemaal lieve apps ontvangen, dank voor jullie lieve berichtjes. Afscheid genomen van onze mannen en off we go again, volgende avontuur. Super lange wachtrij bij de controles. Dik uur bezig geweest. Toen was het zelfs nog hollen naar de gate....tuurlijk hadden wij weer de achterste....hard hollen dus....maar goed dat we de afgelopen tijd zoveel gesport hebben, haha! Voordeel was wel dat we niet in de rij hebben gestaan bij het boarden, Johan had allang de zenuwen gekregen hihi... Konden dus zo doorlopen, zaten we goed en wel moesten er koffers uit van passagiers die blijkbaar niet mee mochten, dus 20 minuten vertraging. Oké, eventuele bommenwerpers geëlimineerd, dan maar even bijkomen..... Goeie vlucht gehad, tussenstop in Rwanda, 1,5 uurtje en daarna nog 40 minuten en geland in Entebbe...... Al pikkedonker dus we zagen niet echt veel, alleen maar rijen witte tanden haha. Aardige mensen, even vriendelijk, niks opdringerig. Uurtje rijden nog, alles rijdt hier andersom en door elkaar, brommers zonder licht, mensen steken over..... Lijkt Nepal wel! Aankomst in Cassia Lodge Kampala om uur of 12, hier uurtje later dan in NL, waar een lieve mevrouw deze 2 late reizigers nog netjes stond op te wachten.... Mooie, nette en vooral schone kamer, blij mee. Na vorig jaar verwachten we alles..haha. En goeie wifi! Thuisfront laten weten dat we veilig zijn geland, koffer open, pyjama aan, klamboe dicht en morgen om 7.30 klaar staan, pffff....voor de volgende reisdag naar Lira...7 uur reizen in een landcruiser.

• 25 September 2016 - 10:50

Miranda:

Leuk Moniqueje ik lees graag weer mee!X

• 25 September 2016 - 20:19

Elles Renet:

Have fun ladies, leuk om jullie weer te volgen!

• 25 September 2016 - 21:30

Rick Arens :

Ben trots op je moederke van me aan de andere kant van de planeet
    Voorzichtig daar en ik lees met je mee
    Love you

• 26 September 2016 - 18:44

Annemie:

Goed begin....lekker genieten

Verslag uit: Congo, Democratische Republiek v, Gaba

AFRIKA, ook een land op mijn bucketlist, Uganda zou in eerste instantie niet mijn 1e keus zijn geweest maar omdat Mandy er vrijwilligerswerk gaat doen in een weeshuis Welcome Home Ministries Africa in Jinja wat ik overigens kei-stoer vind dat ze dat gaat doen, werd het bestemming Uganda.
Mandy vertrekt 29-09 en vliegt samen met Annemie en Alibert. Zij zijn experts in vliegen naar Uganda en experts in het weeshuis wat zij samen runnen met een Amerikaanse Mandy. Nu is het al "grote Mandy" en "kleine Mandy" Echter gaan zij veel langer en dat zou betekenen dat kleine Mandy alleen terug zou moeten vliegen en alleen 6 uur in een taxi moet zitten van Jinja naar Entebbe. Met alle bijgeloven van het plaatselijke man-volk vond ik dat niet zo'n best idee.
Daardoor ontstond mijn idee om haar te gaan ophalen.......
Dit gedeeld met mijn reismaatje Jeanne en die vond het meteen een geweldig idee en zo gezegd zo gedaan....we gaan samen. Super tof!!
Wij vertrekken de 24e en gaan een rondreis maken met Matoke Tours.
We eindigen 12-10 op het vliegveld waar de rest van de groep ( tot nu bestaat ons groepje uit 4 ) dus waarschijnlijk 2 mensen terug vliegen naar Amsterdam en wij nog een transfer hebben naar Jinja.
Daar blijven we nog een dag of 4 en vertrekken dan zaterdagavond laat weer richting Amsterdam.
Het was even een geregel om alle vliegtickets bij elkaar in te plannen maar het is gelukt.
We kijken ernaar uit en zijn al met aftellen begonnen...........