Santa Cruz ( 19 ) - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Santa Cruz ( 19 ) - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Santa Cruz ( 19 )

22 Juni 2018 | Ecuador, Puerto Ayora

Deze nacht bracht geen geluid, heerlijk stil, echter wel een pijnlijke rug...poeh. Bij nadere controle bleek er een enorme kuil in t bed te zitten, het mag gezegd worden dit is de eerste keer want we hebben alleen maar heerlijke bedden gehad behalve dat ze voor Johan aan de erg kleine kant waren. Matrassen waren prima!
En vandaag uit bed wanneer we zelf wilden....heerlijk, half 9 gaan ontbijten, ook op ons gemak en gaan wandelen. We kwamen terecht op een vismarktje. Deze was gelegen in de haven met aan de achterkant van de kraam de zee, pardon, de oceaan en aan de voorkant t wandelgedeelte waar je de vis kon kopen. Het was geweldig om te zien dat de achterkant van de kraam meer "klanten" had dan de voorkant, het wemelde er van de grote pelikanen die netjes aan t wachten waren tot er wat afval naar achteren werd gegooid en de allerbrutaalste was weer eens een dikke zeerob die met zijn kop steeds tegen de billen van de verkopende dames aan tikte en zich gedroeg als een bedelende hond, alhoewel deze zich nog vrijer voelde.....hij plaatste zijn neus gewoon tegen de billen om te laten weten dat ie er nog steeds was, ook hier werd de 2 meter afstand regel niet echt nagekomen. Door de zeeleeuw niet dan.......
De dames waren er schijnbaar aan gewend en sloegen er geen acht op. Als er iemand een vis kwam kopen en de kop werd er afgehakt dan belandde die vakkundig in de mond van de zeeleeuw. Jammer dat er geen koffietentje was, zou er uren naar kunnen kijken.....
Toch maar op zoek naar een goeie capu. Mis mijn eigen lekkere cappucino met alpro melk....mmmmmm!
Koffie gedronken bij een koffielab en kregen weer zo'n mooie capu met een figuurtje in je melk. Gewandeld en terug naar t hotel waar Johan verplicht even in t zwembad moest duiken omdat zijn zwembroek echt enorm stonk naar t water van ons vorige hotel. We hadden die uitgewassen na t zwemmen met t kraanwater daar maar dat stonk enorm en toen moest de broek ook nog eens de koffer in. Bleh......niet te harden die lucht dus even een chloorbad in......
Haha.....het water was alleen ijskoud!
Gewoon doen of t 30 Gr is en na t zwembad ook gewoon op een bedje gaan liggen alsof de zon schijnt!
Eerlijk is eerlijk, we hadden wel wat meer zon verwacht. In NL heeft de zon meer geschenen dan hier. Het is hier niet echt koud maar ook niet echt warm en vaak bewolkt. Johan is een zonmens en laadt daar echt van op. Dat hebben we wel gemist maar volgens wat mensen hier wordt t heel mooi weer in NL als we terug komen, kunnen we nog ff wat straaltjes meenemen voor we weer aan de slag gaan. Ik heb op een bedje zitten lezen en hebben we een echte sufdag gehad. Geluisterd naar de verhalen van de groep die weer terug kwamen, nog even lekker op bed gelegen, gewandeld naar de pier waar tegen de avond kleine haaitjes zitten op zoek naar eten en een heleboel pelikanen die vanaf de rand van de brug het water induiken om vis te vangen. Hier op Santa Cruz heb je een "korte putstraat" voor degene die dit fenomeen niet kennen; in DenBosch heb je een straat die zo heet, ook wel het vreetstraatje genoemd. Smalle straat waar geen verkeer door mag cq niet eens kan omdat de hele straat volstaat met eettafeltjes en dan 1 groot kippenhok wordt! Op een warme zomeravond wordt ie soms zelfs afgesloten omdat ie overvol is. Nou...zo'n straat hebben ze hier ook, alleen geldt hier niet voor de mensen zien en gezien worden maar voor de mensen achter de kramen zien en gezien worden want er wordt geschreeuwd om je maar aan een tafeltje te krijgen, en dan ook nog eens een plastic tafeltje. Langs de kant staat op elke vierkante meter een kraam met lijken ( enorm veel vissen in allerlei formaten ) en t ruikt er natuurlijk ook zo.
Niet zo mijn straatje, het is hier nog erger dan een kippenhok!
Voor ons laatste etentje van deze reis zijn we naar t zelfde tentje gelopen als waar we gisteren een heerlijke sangria op hebben, daar we de lunch hadden overgeslagen sloeg de 1e sangria lekker aan, we zijn er de hele avond blijven hangen, gegeten en na 3 sangria toch maar weer terug gewandeld. Morgen om 5.00 uur gaat de wekker en moeten we de koffers nog reorganiseren voor de terugreis morgen....dat gaat een pittig dagje worden, vroege vlucht terug naar Guayaquil, dagje rond hangen en om 19.00 uur vlucht naar Adam. Gaan we weer 7 uur vooruit de tijd in....
Planning was de koffer nog vanavond te doen maar dat gaat m nu niet meer worden.... in ieder geval genoten van ons laatste avondje!
Morgen zien we wel!!

• 22 Juni 2018 - 12:40

Marie-Jose:

We zullen je verhalen missen. Wel hebben jullie een mooie vakantie gehad waarvan wij mee mochten genieten.
    Een fijne terugreis naar ons warme Nederland.