Gorilla Lodge - Rwakobo Rock (17) - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Gorilla Lodge - Rwakobo Rock (17) - Reisverslag uit Rwesirabo, Oeganda van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Gorilla Lodge - Rwakobo Rock (17)

11 Oktober 2016 | Oeganda, Rwesirabo

Vannacht om 02.30 uur wakker en niet meer geslapen....pfff. Deed mijn ogen open en zag t zelfde als met ogen dicht., niks dus en als ik ergens een hekel aan heb dan is t letterlijk en figuurlijk geen hand voor ogen zien.
Na de ruziënde man van gisteren waren er rond een uur of 4 vanmorgen 2 vrouwen aan t ruzie maken....misschien wel om de dronken man van gisteren, haha....nu lach ik maar vannacht was t niet leuk, Jeanne lag nog in diepe slaap aan haar ademhaling te horen dus ook maar niet naar de toilet gegaan.....
Langzaam kruipt de tijd en eindelijk is t half 6, wekker gaat....badkamer in en moet de koffer nog inpakken.....
Ondertussen Jeanne ook aankleden en koffers weer klaar. Ontbijten en 2 dames komen aanlopen met onze zware koffers op hun hoofd alsof het een broodmandje is.....knap hoor!!
Auto in en begonnen aan onze laatste vakantiedag als groep. Dinsdag is het dropdag, iedereen wordt apart afgeleverd. Wij worden ergens onderweg opgepikt en naar Jinja gebracht en de anderen hebben 2 verschillende vluchttijden. Dus laatste dag.....
We beginnen met de rode weg en hobbelen zo door een prachtige omgeving, we genieten er nog even van. Langs de weg zie je al zoveel mensen lopen, zo vroeg, zelfs op blote voeten en kleine kinderen gewoon langs t pad....de meeste met een schooluniformpje aan dus onderweg naar school. In NL hebben we helaas voor t gros de achterbankkinderen......veilig naar school gebracht, hier lopen zelfs de allerkleinste gewoon langs de weg!
Heel veel fietsen waar mensen van alles op meenemen, hellingen omhoog duwend en omlaag sjezen ze fietsend en houdt je je hart vast!
We hebben al zoveel gezwaaid naar kinderen dat je bijna denkt, nu even niet, maar als je dan die lieve enthousiaste koppies ziet dan kan je niet anders dan zwaaien!!
Ondertussen moesten we ook nog een bush-stop maken en oppassen niet met je billen in de prikkers te gaan hangen......
Frank had echter zijn wagen wat meer aan de kant moeten zetten en ja hoor, daar gingen we weer, in de modder vast, allemaal uitstappen en na wat zwarte rookwalmen stond ie weer on the road.
Van de armoede rijden we de rijkdom in....moderne stad, the presidents home en dat is meteen te zien....grote reclameborden, nette kleding, meer auto's dus meteen file, zo kort op elkaar en zo'n groot verschil !!
Grote armoede en dan de rijkdom.....
Van de rijkdom rijden we weer de bush in en komen op onze laatste bestemming aan Rwakobo Rock. Prachtig gelegen op rotsen dus. Geweldig uitzicht op het park gevuld met zebra's, babboons ( apen ) elanden etc. Het restaurant heeft hangmatschommels en ziet er werkelijk prachtig uit. We lunchen en worden daarna naar de lodge gebracht. Instructies: geen schoenen buiten laten staan, apen nemen je schoenen mee, geen douchespullen als kleine flesjes op het badkamerplankje zetten want dan denken ze dat dat snoep is en breken er het raam voor open ( raam is een groot woord, het is een gespannen gaas tussen het kozijn ) en vooral....... geen snoepjes ergens laten liggen, het zijn goeie inbrekers....het zal je maar gebeuren....haha....loopt er een grote aap met mijn maatje 37 schoen..haha!
Of hang je weer eens een keer je net gewassen lingerie buiten zie je die ineens voorbij komen op een apenhoofd....hahahaha. Oké, mijn fantasie gaat weer op de loop!!
Jeanne en ik pleuren de koffers op de bank en besluiten heerlijk te gaan genieten van het uitzicht in het restaurant met een bakkie koffie.
Mooi weer, lekker zonnetje.....geweldig uitzicht....Geen lingerie wassen !!
Voor de verandering hadden we eens goeie wifi....dus even een verslag van ons Mandy uit de mail halen.....naast alle heftigheid die ze daar onder ogen krijgt is zo'n dagverslag een goede manier om eea te verwerken alhoewel ik denk dat ze daar thuis ook nog wel even mee bezig zal zijn. Vandaag was voor haar een off-day......de allergische reactie is heftiger en haar oog en lip zijn helemaal dik. Met pillen een dag in bed en even een keer goed doorslapen. Hopelijk helpt t, zo jammer voor haar dat dit nu gebeurt.....ondanks haar dikke oog en dikke lip heeft ze haar humoristische manier van schrijven nog wel.....ontzettend moeten lachen om haar stukje dat ze t wel genoeg vind al dat gereis van mij in dit soort landen en dat ik nu in een soort van jungle book leef....hahaha......en blij is als we dinsdag bij haar zijn.....haar verslagen zijn ook voor ons genieten en meeleven!
Om 17.00 uur zouden we nog een gamedrive gaan doen en naar de zonsondergang kijken met een biertje, de mannen dan. Nogmaals de zonsondergangen zijn werkelijk fantastisch en kan je geen genoeg van krijgen.....een heerlijke zwoele zomeravond, zo voelde het. Nog even extra van genieten, als we zondag thuis komen zal t vast herfst zijn.
Om 20.00 uur terug en kregen we ons "laatste avondmaal" . We hadden allemaal een kaartje geschreven voor Frank en geld in een envelop gedaan. Marc heeft een mooie speech bij de envelop gepresenteerd en aan Frank gegeven.....we zullen hem missen, Matoke Toppertje !!
Daarna allemaal nog even op de app, er is een apart zitje met wat meer licht. Helemaal verdwenen in het contact met het thuisfront of dochterfront zijn we ons niet zo bewust van onze omgeving....op een gegeven moment dacht ik, wat voel ik toch steeds onder m'n billen.....toch maar even opstaan, gedver jakkie.....2 reuzekevers met een heel hard schild kropen over mijn kussentje....werkelijk waar reuze!!! En ze konden nog vliegen ook....dus op t
moment dat ze bevrijd waren van mijn billen zaten ze nog even op t kussentje ( waarschijnlijk even bij te komen haha ) en vlogen voor m'n neus op de muur.
Ben niet zo snel vies van beesten maar deze waren toch wel heel gigantisch...
Jeanne keek ook eens om zich heen en zag toen ook van alles en nog wat, super motten die op konijnen leken en echt alles was super groot!!
Grappig dat t voor ons mensen dan zo werkt dat als we ons ergens bewust van worden het dan ook uitvergroot wordt, nu konden we niet meer rustig zitten en ons ineens bewust van elk rondvliegend object......en geloof me, er vloog daar heel veel en heel groot!!
Onder begeleiding naar de lodge terug en naar bed!
Morgen mogen we uitslapen......8.00 uur ontbijt ! Lange rijdag voor de boeg!