Helse trein - Reisverslag uit Lhasa, China van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Helse trein - Reisverslag uit Lhasa, China van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Helse trein

29 September 2015 | China, Lhasa

In de trein dus....na vele pogingen met iemand te kunnen ruilen zijn we ermee gestopt en hebben besloten bij elkaar te gaan liggen....dit is slecht geregeld daar gaan we nog op terug komen! Jeanne zou dan in coupe 1 en ik in 2 komen te liggen, dat zijn dus 2 verschillende wagons....niet dus, daarbij zou ik op het bovenste bedje moeten kruipen en dat is hoog met het plafond bijna op je neus...gaat um niet worden met mijn claustrofobisch gevoel! Bovendien stonk het ook nog s enorm naar knoflook. Is het een chinese lijfgeur? Dus samen op 1 bedje...valt natuurlijk al te raden, niet geslapen! Jeanne heeft nog enigszins wat kunnen slapen, ik heb geen oog dicht gedaan...pijn in m'n rug, vermoeid...dit is echt wel even pittig! Toiletbezoek is ook niet te doen, 2 voetstappen die compleet onder de poep zitten zodat je goed moet opletten waar je je voeten neerzet, je broek in je sokken en je kruis goed vasthouden zodat niets de grond raakt en dan proberen te plassen zonder om te kukelen...grrr....echt vies dus !! Maar we blijven flexie.... wat we ook niet van tevoren wisten is dat het in China een feestweek is en zo goed als alle chinezen vrij zijn met als gevolg dat deze trein compleet vol zat met alleen maar chinezen, en wij soort van aliëns waren!! men keek ons aan of we van een andere planeet kwamen en wij ook nog eens met z'n 2-en op 1 bed zaten en lagen. Voorts is het de bedoeling dat de onderste bedden gebruikt worden als zitplaats ook voor de mensen die in de bovenste bedden liggen. Dat zou dus betekenen dat er 2 chinese konten op ons slaapbed zouden komen zitten!! NIET DUS......we hebben samen gewoon het bed in beslag genomen......