Cuzco ( 17 / 18 ) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Cuzco ( 17 / 18 ) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Cuzco ( 17 / 18 )

19 September 2018 | Peru, Cuzco

Uitgeslapen, ontbijtje lekker laat, balie gecheckt voor andere kamer. We kunnen onze spullen in de koffer doen en dan verplaatsen zij de koffers wel naar de nieuwe kamer. Helemaal top, echt lieve en vriendelijke mensen hier in dit hotel. Tevens checken ze voor ons de binnenlandse vlucht die wij as dodag hebben van Cuzco naar Lima.
Ipv om 13.10 vliegen we om 15.50.
Beter want dan hoeven we ook niet zo lang te wachten op de volgende vlucht naar Adam die gaat pas om 19.55.
Wordt weer een zwaar dagje as donderdag want we moeten ook die 7 uur overbruggen. En landen we als het goed is vrijdagmiddag om 15.45 nl tijd op gelukkig weer een vlak landje.
We lichten de gids in zodat hij ons wat later kan oppikken. Helemaal goed.
We wandelen nog eens door Cuzco en pakken nu een ander deel van de stad. We moeten nu onze sols uitgeven.
Winkeltjes genoeg. Lekker op ons gemakje, koffietje, theetje, vers sapje erbij. Jeanne is gelukkig weer aan t opknappen. Nog wel weinig energie maar dat is ook niet gek. We merken ook weer dat we op hoogte zitten want we hijgen weer als 2 ouwe knollen!
Het is een heel gewirwar aan mensen, dieren en auto's in deze stad, je blijft je verbazen, maakt niet uit op welk tijdstip. Kleine kinderen lopen tot laat op de avond nog buiten en staan naast karretjes van hun ouders die er van alles en nog wat op verkopen. Op een zebrapad ben je je leven niet zeker, auto's rijden gewoon door, het is hier de macht van de massa. Honden hier zijn zo aan het verkeer gewend terwijl wij nog steeds schrikken als ze gaan oversteken of gewoon in de goot op de weg liggen. Ze zien er ook niet uit, schurft en allerlei huidaandoeningen zie je voorbij lopen. Veel vrouwtjes zijn loops want het is een gejaag op de stoep. Hier begint natuurlijk het zomerseizoen en daarmee ook meteen het regenseizoen. We gaan weer eens voor een vers sapje en lopen op een plein met veel terraswerk. We zijn de bocht nog niet om of een meneer en een mevrouw klampen ons aan, beginnen allebei te schreeuwen over hun menukaart die zowat tegen onze neus wordt geduwd. Ik kon het even niet meer hebben en had zware schreeuwneigingen!! Het terras van de mevrouw was links en het terras van de meneer lag rechts. Beide waren als een malle aan t proberen om ons binnen te krijgen maar dan wel op een erg agressieve manier, we werden nog net niet in 2-en getrokken! Dit was echt niet leuk....we zijn links gaan zitten omdat daar t leukste plekje was. De meneer en de mevrouw gingen gewoon door met hun onderlinge strijd. Mensen voelden zich gewoon bedreigd. Het was een belachelijke vertoning.
De verse jus maakte t weer goed!!
Terug naar t hotel en benieuwd waar onze koffers beland zouden zijn.
Nou, we hebben een prachtige kamer gekregen, een klein appartementje zelfs, met een keuken, een bankstel, badkamer met bubbelbad, open slaapkamer met 2 x 2 pers bed en super kleurrijk ingericht. Wat een luxe en wat aardig! Jeanne is meteen uitgebreid gaan douchen en ik heb verslagen zitten bijwerken. Site heeft er ook uitgelegen ivm onderhoud.
Verder hebben we een heerlijke maaltijd gegeten in weer een ander restaurantje en op tijd in bed. Jeanne was snel vertrokken ondanks haar voornemen niet te vroeg in slaap te vallen.
Ik heb Netflix liggen kijken en dan vergeet je de tijd......0.00 ging het lichtje pas uit.
Maar ach, morgen nog een dag vrij.

Natuurlijk hadden we de keuze om deze 2 vrije dagen in Cuzco nog in te vullen. Er werd genoeg aangeboden. Petra en Mike zijn gisteren nog een hele dag onderweg geweest en hebben de Heilige Vallei gedaan maar Jeanne moest sowieso gisteren echt bijkomen en ook de Heilige Vallei ligt weer op hoogte. Verder zou je ook nog kunnen kiezen voor Rainbowmountain. Dat leek ons erg prachtig maar ligt boven de 5000 meter dus geen goed plan. We willen niet weer ziek worden. Het is een zware trip door een onontdekt woestijnlandschap met besneeuwde bergtoppen, kuddes alpaca's en veel omhoog klimmen om uiteindelijk te arriveren op Rainbow Mountain. Het ligt diep verborgen in de Andes. Sinds de tijden van voor de inca's is de berg een plaats van aanbidding en offers geweest. Het schijnt er geweldig mooi te zijn met alle kleuren van de regenboog. We hadden er echt graag heen gewild maar dat durven we echt niet aan.
Het is ook nog niet zo lang gelegen "bloot" komen te liggen, het is heel lang verstopt geweest onder de sneeuw die is gaan smelten. Eigenlijk maar goed dat de tocht ernaartoe zo zwaar is, er zijn maar weinig mensen die de tocht aandurven. Gelukkig willen Peruanen hun "attracties" graag local houden. Had zoiets prachtigs in bijv Amerika gelegen had er al een kabelbaan overheen gehangen en een Starbucks en Mc Donalds op de top gestaan. Het ligt zelfs nog zo verstopt dat Wikipedia er nog geen artikel over heeft! Helaas voor ons dus te zwaar en te hoog. Toch een foto erbij gedaan om een indrukje te geven.
Petra en Mike wagen zich er ook niet aan en wij houden het maar bij onze 2 vrije dagen om lekker bij te komen van alle indrukken en fysieke malaise.
Daar kunnen we ook van genieten.
Vandaag hebben we een flinke wandeling gemaakt, het is heerlijk weer en we hebben onze laatste solletjes uitgegeven. In een van de laatste winkels vind ik nog 2 kleden voor over de stoel in mijn praktijk. Liep er al weken op te kijken. Vanmiddag de uitdaging om eea in de koffer en in de gekochte tas te krijgen. Het is weer eens zover dat we benieuwd zijn of er iets gezegd wordt bij het inchecken.
We slenteren nog wat door de stad en in de middag rommelen we wat met de koffers, zitten op ons bed te lezen met een zakje chips en in de avond hebben we afgesproken met Petra en Mike voor ons "afscheidsetentje" wat gezellig was. Laatste keer samen naar bed, even lezen, even kletsen en dan toch echt de laatste nacht alweer.
We hebben weer een topreis gehad samen, we hebben genoten van prachtige natuur, mooie steden, leuke hotelletjes, veel gepraat, gelachen, qualitytime, en we hebben elkaar door de fysieke malaise heen gesleept die ons helaas deze reis niet bespaard is gebleven.
We nemen weer mooie herinneringen mee naar huis, in ons hart en in ons fototoestel.
Morgen begint de reis naar huis.

• 20 September 2018 - 11:08

Inge:

Wat een mooie reis weer! Die nemen ze niet af! En thuis dan nog lekker nagenieten! Goede terugreis xxx

• 20 September 2018 - 19:00

Carla:

Mooie reis dames! Een hele goede terugreis! Xxx

• 21 September 2018 - 05:22

Henny:

Wat een mooi avontuur hebben jullie weer gehad samen.
    En heel veel dank dat ik er weer van heb mogen meegenieten.
    Goede reis naar huis.xxx

• 22 September 2018 - 13:40

Mary:

Ik hoop dat jullie na een goede reis weer veilig in ons nu natte kikkerlandje zijn aangekomen. Ik heb weer heel erg genoten en meegereisd.
    En wat een prachtige foto's allemaal!!!